بهنام رسولخانی

بهنام رسولخانی
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

          

 

#اینترنت

تاثیر شبکه های مجازی بر ذهن❗️

چقدر دقت کرده اید که به هنگام دنبال کردن یک متن طولانی یا خواندن یک کتاب، احساس می‌کنیم که دیگر حوصله و #تمرکز پیشین خود را برای تمام کردن متن نداریم و با نا امیدی آن را نیمه کاره رها کرده‌ایم.
این واقعاً مشکل شخصی ما نیست . 
این کمترین مشکلی است که اینترنت با #مغز ما بوجود آورده ‌. مشکل بوجود آمده بسیار فراتر از اینهاست .

نیکولاس کار در کتاب «کم عمق‌ها»، سعی می‌کند به این فاجعه بزرگ در سطحی شدن #ذهن  و سایر #عوارض_اینترنت بخصوص شبکه هایی اجتماعی بپردازد.

برای کشف حقیقت باید غواصی کرد ، عمیق شد  اما ساختار مغز ما تدریجا سطحی شده و ما نمی توانیم درست و عمیق فکر بکنیم.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که به‌طورکلی دنیای اینترنت و  به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی مانند #اینستاگرام بازه توجه و تمرکز ما را کاهش می‌دهند و این تغییر، نه فقط ذهنی بلکه فیزیکی نیز هست. به طوری که حتی ساختار مغز کسی که به طور مداوم از #شبکه‌های_اجتماعی استفاده می‌کند با ساختار مغزی که به چنین چیزی دسترسی ندارد، متفاوت است. نتیجه طولانی مدت این پدیده  آن است که با وجود انفجار اطلاعاتی و در دسترس بودن این همه دانش، سطح اطلاعات و آگاهی عمومی مردم کاهش  می‌یابد چرا که بازه توجه و میزان تمرکز آن‌ها بشدت توسط دنیای اینترنت تخریب شده و کاهش پیدا کرده است. 
اینترنت یک اقیانوس اطلاعات به عمق یک میلیمتر است . این کلاه برداری است که تمدن غرب با توهم #آگاهی، ما را به جهل مرکب برده است.

 


 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی